?Na wybiegu?

?Jest tylko jeden sposób nauki ? poprzez działanie? Paulo Coelho

Uczenie zastosowania matematyki, w tym mierzenia jest związane z codzienną aktywnością człowieka i wymaga wyposażenia ucznia w niezbędne umiejętności. Obecnie szycie stało się zanikającą czynnością, jednak warto znać swoje wymiary, aby kupić ubranie we właściwym rozmiarze. W celu przybliżenia naszym uczniom praktycznego wykorzystania jednostek długości metr i centymetr w miesiącu październiku został przeprowadzony kolejny, innowacyjny pomysł, polegający na wykonaniu jesiennych bezrękawników. Podsumowaniem projektu nie były tym razem stałe punkty naszych działań, czyli spotkania z wyjątkowymi gośćmi, konferencje dziecięce czy panel dyskusyjny, tylko… profesjonalny pokaz mody przed społecznością uczniowską.

Celem pracy uczniów podczas zajęć „odkrywam – tworzę” było kształtowanie w nich umiejętności stosowania głównych zasad matematycznych (mierzenie, skala) w sytuacjach codziennych, posługiwania się danymi naukowymi do podjęcia decyzji lub osiągnięcia celu. W trakcie realizacji zadania bardzo ważne było zaplanowanie działań, które zmierzały do wykonania bezrękawnika, a szkolne klasy zamieniły się w pracownie krawieckie. Obserwując różne proporcje sylwetek, uczniowie mieli do wykonania papierowy model postaci w skali 1:1. Niezbędnym etapem powstawania bezrękawnika było projektowanie, dlatego uczniowie stali się projektantami, którzy wykazali się przy tym kreatywnością i twórczym podejściem. Każdy z nich, indywidualnie wykonał projekt jesiennego bezrękawnika na papierowych modelach zgodnie z określonymi kryteriami, według których bezrękawnik:

  • musiał zawierać element charakterystyczny dodany przez autora, który związany był z jesienią,
  • sięgał do połowy uda.

Kolejnym etapem był wybór najciekawszych prac do realizacji i zdejmowanie miary z modela, który będzie prezentował bezrękawnik. Podczas realizacji tego zadania uczniowie klasy I mieli utrudnione zadanie, z uwagi na brak umiejętności mierzenia za pomocą linijki. Z tym zadaniem poradzili sobie jednak w inny sposób – ich miarką była ustalona i wybrana  jednostka. Starsi uczniowie sprawnie posługiwali się taśmami mierniczymi, metrami krawieckimi i dokonywali pomiarów z dokładnością nawet do milimetrów. Na przygotowanych kartach pomiarów, zapisywali własne oraz porównywali otrzymane wyniki z innymi. Podczas pracy zespołowej uczniowie zaplanowali pracę nad poszczególnymi elementami wykonania bezrękawnika, z uwzględnieniem jego charakterystycznych elementów. Po wykonaniu bezrękawników przyszedł czas na przygotowanie uczniów do prezentacji ich pracy. Przygotowanie w klasach do pokazu przebiegało na różne sposoby: niektórzy oglądali fragmenty filmów przedstawiających pokaz mody, inni układali je według własnego scenariusza tak, aby użyć środków artystycznego wyrazu i właściwie zaplanować własny pokaz.

Całość zakończono prezentacją, którą przeprowadzono podczas pokazu mody z udziałem społeczności szkolnej, w odpowiednio dobranej scenografii. Nasi projektanci stanęli „na wybiegu”, jako modele i modelki, prezentując wykonane przez siebie jesienne bezrękawniki. W ten nietypowy sposób pokazaliśmy uczniom, że praktyczne zastosowanie matematyki występuje w wielu dziedzinach życia i w większym stopniu uświadomiliśmy im, że matematyka jest zabawą twórczą, a przez to przyjazną nauką. Teraz każdy z nich może samodzielnie wykonywać ciekawe kreacje i dostosowywać ubrania do ciągle zmieniającej się mody.

 

 

 

 

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:
 
Obraz:

Marzena Kędra

                                                                                              Jolanta Trybel

                                                                                              Tomasz Wójtowicz

 

 

                                                                                             

 

 


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: niedziela, 4 maja 2025r. r., 124 dzień roku.

Imieniny: Moniki, Floriana, Władysława

Wschód słońca: 04:16
Zachód słońca: 19:15

Życie jest w kolorze, który ma Twoja wyobraźnia

- Marek Aureliusz

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz
Miniaturka

,,NA MARCHEWKI URODZINY, WSZYSTKIE ZESZŁY SIĘ JARZYNY…”

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Hobby naszych najbliższych jako sposób na nudę

16 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Święto pieczonego ziemniaka

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Takie chwile, niech trwają jeszcze …

42 zdjęcia
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2025

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament