Matematyka „krokowa” w plenerze
Wydawało by się, że do zmierzenia czegoś zawsze potrzebujemy miary centymetrowej. Czy zawsze?
Uczniowie klasy 3 zabrali się do mierzenia wybranych przez siebie obszarów wokół szkoły KROKAMI. Mierzyli długości i szerokości (obwody figur): boiska sportowego, boiska trawiastego, ścieżki biegowej i letniej sceny. Zapisywali w zeszytach swoje pomiary. Niektórzy wyszli z własną inicjatywą zmierzenia długości TIPTOPAMI. Cel osiągnięty!!!
W klasie zaprezentowali swoje wielkości i zauważyli, że te same odległości mają różną ilość kroków, bo… no właśnie… wniosek - nasze kroki różnią się od siebie długością! Podsumowaliśmy nasze pomiary utrwalając dodawanie pisemne w zakresie 1000 i powyżej.
Warto było doświadczać matematycznych emocji w plenerze,
w promieniach wiosennego słońca.
Już wkrótce kolejne matematyczne wyzwania!
Jolanta Brudniak
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2142445965931302&set=pcb.2142445992597966