Marzec w naszej szkole przebiegał pod hasłem ,, Optymistyczna wiara w życie??
Marzec kojarzy się wszystkim z wiosną, słońcem, ciepłem? Niestety pogoda marcowa nie oczarowała nas zwiastunami wiosny, nie szafowała energią słoneczną. Czyżby w marcu spisały się tylko bociany, które w Moszczance zawitały pierwszego dnia wiosny? Okazuje się, że nie tylko? Uczniowie z klas I - VI, realizując marcowe zadania związane z optymizmem, w pełni zrekompensowali w szkole deficyt prawdziwej wiosny.
Najmłodsi realizowali zadanie: Optymizm2, czyli potęgowanie optymizmu na lekcjach matematyki. Moc pozytywnej energii brała się z oryginalnych, twórczych poleceń do zadań matematycznych, typu: „zmierz długość małego palca i stopy swojego kolegi; zrób 10 przysiadów,6 pajacyków i 4 pompki. Zapisz działanie.” Na tej matmie było kreatywnie!
Drugoklasiści stworzyli ze swoich prac galerię prac artystycznych pt. „ Potęgę optymizmu”
Trzecioklasiści zainspirowani słowami Walta Disneya „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać” wykonywali komiksy ukazujące realizację dziecięcych marzeń.
Klasa IV na lekcjach informatyki zaprojektowała optymistyczną wizję własnej przyszłości.
21 marca – z okazji Międzynarodowego Dnia Poezji – uczniowie klas IV – VI utworzyli ze swoich tekstów poetyckich galerię pt. „Dusza optymisty”
Optymizm
Widzę światło
I radość
I szczęście
Była burza emocji
Teraz tęcza
Teraz optymizm
Anioł z niebiańskimi skrzydłami
I duszą optymisty
Rozsiewa uśmiech
Po ponurym świecie
Jak ziarno
Na zgrudzonej ziemi
Serce otwiera się na dobro
Umysł na drugiego człowieka
Życie jest piękne!
Lecz czasem o tym zapominamy
zanurzamy się w smutku
jak w czarnym morzu
a to jest potrzebne jak dziura w moście…
Bądźmy optymistami!
Julia Cieśla , klasa VI
Słowa Winstona Churchilla „Jestem optymistą. Bycie kimkolwiek innym nie zdaje się być
do czegokolwiek przydatne” stały się mottem jednej marcowej godziny wychowawczej w klasach IV – VI.
Uczniowie klasy VI w myśl słów „Po każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę
i zaczynać na nowo” redagowali kartki z pamiętnika optymistycznego historyka.
W klasie V na lekcji matematyki uczniowie odpowiadali w skali 1 – 5 co czują, kiedy rozwiązują zadania z matematyki. W następnym zadaniu piątoklasiści dopisywali myśli pozytywne do scenek:
-„Dostałeś kolejny słaby stopień ze sprawdzianu z matematyki”.
-„Zaproponowałeś koledze wspólne uczenie się do sprawdzianu i spotkałeś się z odmową”.
Na koniec uczniowie w parach odgrywali wybrane przez siebie scenki, a całość zakończyli przygotowaniem mapy myśli – optymizm na lekcjach matematyki.
Na lekcjach języka angielskiego dzieci tworzyły słowniczki słów optymistycznych
Marzec utrwalił w nas optymistyczną wiarę w życie, dlatego nie wątpimy, że oczekiwana przez nas wiosna, lada dzień zawita.
Małgorzata Żuk
Anna Włodarczyk