?Być albo nie być? - gra karciana do opatentowania
Gra karciana ?Być albo nie być? autorstwa klasy szóstej okazała się wielkim hitem literackiej części projektu ,,Mamy świra na punkcie Szekspira?.
Najstarsi włączają się do projektu
Szóstoklasiści, w kolejnym tygodniu po egzaminach, włączyli się do działań projektowych. Do zadania ,,Kolekcjonerzy cytatów” podeszli ze świeżą energią. Ciekawe i warte zapamiętania na długie lata cytaty Szekspira postanowili wykorzystać jako bazę w stworzeniu literackiej gry karcianej.
Eksperci od cytatów, biegli w surfowaniu po Internecie, przekazali wyszukane przez siebie cytaty koleżankom - graficzkom, które, przygotowany i wyselekcjonowany materiał literacki, przeniosły na wykonane z kolorowych tekturek karty.
W tym czasie kolejny zespół, wykorzystując inne talenty, stworzył zamysł mechaniki gry literackiej z wykorzystaniem 24 kart i jednej kostki do gry.
Już przy pierwszym testowaniu okazało się, że wszyscy świetnie się bawią, a cytaty łatwo ,,wchodzą do głowy”. Przy drugim nikt nie miał wątpliwości, że gra jest rewelacyjna! Rozbudza chęć rywalizacji, a przy tym daje niespodziewaną radość graczom.
Pozostało autorom gry literackiej tylko dopisać instrukcję, puścić ją w szkolny obieg (II etap testowania) i …opatentować.
,,Być albo nie być’’ porywa młodszych do literackiej zabawy
Teraz młodsi, po przyswojeniu instrukcji gry ,,Być albo nie być”, testują ją.
Sami tak o tym piszą:
,,Gra wymyślona przez klasę szóstą jest bardzo wciągająca. Poprawia nam pamięć. (…)” Emilka Furgała, kl. V
,,Gra karciana ,, Być albo nie być” jest ciekawa i ekscytująca. Wg mnie szósta klasa za nią powinna dostać Nobla!” Oliwka Cieśla, kl. V
,,Gra szóstoklasistów jest najbardziej szekspirowską grą, z jaką kiedykolwiek się spotkałam! Cieszę się, że moi koledzy z szóstej klasy mają takie rewelacyjne pomysły.”Kinga Żurakowska, kl. IV
,,Gra ,,Być albo nie być” okazała się bardzo przemyślana. Oceniam ją 10/10.” Wiktor Leśniak, kl. IV
„Ta gra jest mądra i ciekawa. Trenuje naszą pamięć” Amadeusz Iwanowicz, kl.IV
,,Według mnie gra jest rewelacyjna. Graliśmy w nią: drużyna chłopców na dziewczyny i dziewczyny wygrały dwoma punktami. Z wielką chęcią zagrałbym w nią jeszcze raz. Ocena 10/10.” Tymon Rojek, klasa IV.
Jak widać (z powyższych wypowiedzi oraz reakcji graczy w trakcie gry) karcianka zdobyła liczną rzeszę amatorów i zrobiła w szkole prawdziwą furorę.
Małgorzata Żuk