Fascynujące doświadczenia
Fizyka czy chemia, kojarzy się nam zazwyczaj z trudnymi eksperymentami, nudnymi obliczeniami czy niedostępnymi laboratoriami. Uczniowie klasy czwartej starali się przełamać ten stereotyp, otwierając przed najmłodszymi, zaczarowany świat fascynujących doświadczeń.
Mali badacze samodzielnie przygotowali proste doświadczenia, które można przeprowadzić w warunkach domowych, np. „Pływa lub tonie”, „Wulkan”, „Lawa w słoiku”, „Sklejanie wody’, „Czyścioch”, „Gumowe jajko” i wiele innych. Ola i Karolina pokazały , jak wykonać specyficzną w dotyku masę plastyczną- slime. Gabrysia i Julia zaciekawiły dzieci cieczą nienewtonowską, która czasem zachowuje się jak ciało stałe, a czasem jak ciecz. A wszystko dlatego, że nie spełnia hydrodynamicznego prawa Newtona.
Dzieci, doświadczając, eksperymentując, obserwując, uczą się, że prawa fizyki i chemii, nieustannie towarzyszą naszemu życiu. Poznając je, możemy wiele sytuacji przewidzieć, uniknąć zagrożeń, zrozumieć skutki wielu zjawisk.
Ciąg dalszy nastąpi, czyli „plenerowe studio badawcze” już wkrótce…
Elżbieta Bury

https://www.facebook.com/photo/?fbid=2117164488459450&set=pcb.2117164538459445