Zajęcia wspomagające proces edukacyjny

Oferta edukacyjna szkoły zawiera propozycje 29 różnych zajęć, które umożliwiają rozwój możliwości i zainteresowań uczniów

W ofercie znajdują się:

-15 zajęć rozwijających zainteresowania uczniów

- 5  kół przedmiotowych

- 9 zajęć wyrównujących szanse

Wnikliwa analiza wywiadu dotyczącego celów, efektów i opinii uczniów „Czy oferta

edukacyjna umożliwia rozwój możliwości i zainteresowań uczniów?”, uzewnętrznia

realizację podstawy programowej, która jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój

zainteresowań uczniów.

Proponowana oferta edukacyjna wpływa na rozwijanie  umiejętność czytania i pisania, wyposaża w wiadomości i sprawności matematyczne, językowe potrzebne w sytuacjach życiowych, szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów.

Realizowana przez szkołę oferta edukacyjna skoncentrowana jest na indywidualnym tempie rozwoju ucznia i możliwościach uczenia się. Zajęcia dodatkowe sprzyjają rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego, etycznego uczestnictwa w życiu społecznym. Praca na zajęciach uczy działania indywidualnego i zespołowego. Rozwija samodzielność oraz odpowiedzialność za siebie i innych. Uczniowie na zajęciach zachowują się kulturalnie, szanują siebie i innych. Rozwijają ciekawość poznawczą otaczającego świata. Stosując niekonwencjonalne metody pracy, wzbogaciliśmy ofertę edukacyjną oraz jakość świadczonych usług.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„PROWOKOWAĆ – OFEROWAĆ- WYBIERAĆ”

 

Cel ogólny: Przygotowanie do sprawdzianu w klasie VI oraz wyrównywanie szans edukacyjnych w klasach I-V.

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Rozwiązywanie, omawianie i poprawianie testów.

Efekty: uczniowie powtórzyli i utrwalili wiadomości z przyrody i matematyki, języka polskiego. Na zajęciach uczniowie rozwiązują testy- uzasadniają swoje odpowiedzi, proponują

różne sposoby rozwiązania.

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego, matematyki, przyrody, języka angielskiego  

Cel: zapoznanie uczniów ze standardami egzaminacyjnymi i budową sprawdzianu. Rozwiązywanie testów, sprawdzianów szóstoklasistów, powtórzenie wszystkich poznanych form wypowiedzi pisemnej, analiza i interpretacja oraz doskonalenie umiejętności matematycznych, przyrodniczych, językowych.

Efekty: sprawne rozwiązywanie testów szóstoklasisty, komponowanie prac pisemnych, poprawne rozwiazywanie zadań matematycznych sprawiających trudność, powtórzenie materiału z przyrody i języka.  Znajomość przez uczniów zasad ortograficznych, poprawniejsze rozwiązywanie testów.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. I-III

Cel: pomoc uczniom w nadrabianiu zaległości, luk w wiadomościach i umiejętnościach.

Kształcenie czytania, pisania, liczenia.

Efekty: uczniowie przezwyciężają trudności w nauce i przyswajają umiejętności. Kształcą

umiejętności konieczne w nauczaniu (czytanie, pisanie, liczenie). Nadrabiają zaległości

wynikające z nieobecności.

Zabawy słowem – zajęcia logopedyczne

Cel: usprawnianie narządów mowy, prawidłowa artykulacja, podnoszenie sprawności językowej dziecka.

Efekty: dzieci wykazują lepszą artykulację głosek, potrafią odpowiednio oddychać, podniosły poziom zasobu słownictwa.

 

 

PROJEKT „SZKOLNA LIGA ZADANIOWA”

Cel: poszerzenie wiadomości i umiejętności matematycznych, ćwiczenie umiejętności pracy

w grupie Podniesienie kompetencji kluczowych- matematycznych i społecznych uczniów     kl. IV- VI. Przygotowanie do konkursów matematycznych.

Efekty: uczniowie podejmują próby rozwiązywania zadań nietypowych, wzbudzenie nieustępliwości i uporu przy rozwiązywaniu zadań. Zwiększenie zainteresowania uczniów matematyką, rozwijanie kompetencji społecznych – raca w grupie, podniesienie kompetencji kluczowych. Wyniki w konkursach.

 

 

 

 

 

 

PROBLEM? - DLA TWÓRCZEGO NIC TRUDNEGO!

Zajęcia w kuchni

Cel: planowanie pracy, rozwijane umiejętności współpracy w grupie.

Efekty: czytanie instrukcji ze zrozumieniem. Wykonanie zadania według instrukcji.

Koło teatralne kl. IV-V

Cel: wspomaganie rozwoju uczniów, ich artystycznych zdolności i przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa.

Efekty: przedstawienia teatralne, uczniowie projektują i wykonują afisze teatralne oraz

scenografie do spektakli. Wzbogacają słownictwo związane z teatrem: mowa uczniów jest

wyrazista i zrozumiała.

Zespół wokalny

Cel: kształcenie umiejętności śpiewu, emisji głosu, praca w zespole, śpiew wielogłosowy.

Rozwijanie kultury muzycznej uczniów.

Efekty: opanowanie szerokiego repertuaru pieśni patriotycznych, sakralnych, ludowych,

rozrywkowych. Występy podczas akademii szkolnych i pozaszkolnych, przygotowanie do konkursów.

Zajęcia plastyczne

Cel: wspomaganie rozwoju uczniów, ich artystycznych zdolności i przygotowanie do konkursów, wystaw i życia kulturalnego

Efekty: wystawy grupowe i indywidualne, uczniowie projektują i wykonują prace plastyczne w różnych technikach. Wzbogacają słownictwo związane ze sztuka.

Zajęcia czytelnicze

Cel: rozwijanie aktywności czytelniczej naszych uczniów oraz  kreatywności

twórczości literackiej i plastycznej, umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć

Efekty: ilustrowanie przeczytanych książek, wykonywanie prac z wykorzystaniem różnorodnych technik - udział w konkursach plastycznych związanych z książką, samodzielne tworzenie książek

Szachy

Cel: kompleksowa nauka gry w szachy przeznaczona dla początkujących, średnio i zaawansowanych szachistów.

Efekty: Lepsza pamięć i wyobraźnia. Nabycie umiejętność brania na siebie odpowiedzialności za swoje działania i krytyczny stosunek do własnych umiejętności.

Zajęcia filmowe

Cel: Oglądać, kręcić, pisać scenariusz i występować!

Efekty: Dzieci będą mieli możliwość oswojenia się z kamerą – zarówno z występowaniem przed nią jak i z podstawowymi jej funkcjami; poznają zawody, które występują przy współtworzeniu produkcji filmowej: scenarzystę, kostiumologa, reżysera, aktora, poznają rodzaje dzieł filmowych, wymyślą, przygotują, przedstawią i nagrają krótkie dzieło filmowe, wezmą udział wraz z zaproszonymi gośćmi w pokazie stworzonego filmu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKT „OKNO”

Zajęcia dodatkowe przeznaczone dla uczniów zdolnych, o dużym potencjale rozwojowym, którzy na tych zajęciach podejmą nowe wyzwania.

 

Cel: Uczenie poprzez działanie, rozbudzanie aktywności i chęci poszukiwania u dzieci. Kształcenie kompetencji kluczowych, umiejętności opisywania świata, stawiania pytań, planowania, wyciągania wniosków, doboru odpowiednich środków. Kształcenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w mowie, piśmie, obrazie. Podnoszenie umiejętności prowadzenia obserwacji i eksperymentów według instrukcji, rejestrowania wyników i zapisywana wniosków.

Efekty: Prace uczniów, które są eksponowane w klasie i na korytarzu szkolnym. Uczniowie uczą się pracy w grupie, dzielenia się obowiązkami, prezentowania swoich prac. Starają się wykonywać prace starannie i estetycznie. Wykonują zadania zgodnie z instrukcją. Wykonują zadania praktyczne. Osiągają wyniki w konkursach

 

Zajęcia językowe

Cel: przygotowanie uczniów do brania udziału w konkursach przedmiotowych. Opanowanie

umiejętności językowych w stopniu umożliwiającym sprawną komunikację. Pogłębianie i rozszerzanie wiedzy językowej. Rozbudzanie zainteresowania nauką języków obcych.

Efekty: uczeń ma rozwiniętą umiejętność samodzielnego uczenia się, współpracy w grupie, potrafi korzystać z dodatkowych źródeł wiedzy, wie, gdzie szukać informacji. (Internet) Zna słownictwo w zakresie podstawy programowej.

Koło ekologiczno- przyrodnicze

Cel: zainteresowanie światem przyrody otaczającym dziecko.

Efekty: wyszukiwanie informacji z różnych źródeł wiedzy . Widoczna dociekliwość

przyrodnicza poprzez zadawane pytania podczas zajęć. Wykorzystywanie wiedzy na lekcjach

przyrody.

Koło informatyczne

Cel: budowa stron internetowych przez uczniów, podnoszenie kompetencji IT uczniów

zainteresowanych informatyką

Efekty: aktualizacja strony www.

Koło polonistyczne

Cel: rozwijanie zamiłowań i umiejętności humanistycznych. Rozbudzanie dociekliwości i

samodzielności w traktowaniu utworów literackich. Przygotowanie uczniów do startu

w konkursie z języka polskiego.

Efekty: uczniowie potrafią wypowiedzieć się na dany temat stosując reguły poprawności

językowej. Redagują ciekawe, twórcze opowiadania. Wzbogacili swoje słownictwo,

rozbudzili się i rozwinęli umiejętności humanistyczne orz wrażliwość na piękno literatury.

Gry i zabawy matematyczne w klasach młodszych

Cel: poprzez gry i zabawy matematyczne (karty matematyczne, bingo arytmetyczne) uczniowie ćwiczą umiejętność posługiwania się tabliczką mnożenia. Ćwiczą biegłość dodawania, odejmowania, dzielenia, mnożenia pamięciowego.

Efekty: uczniowie biegle posługują się tabliczką mnożenia: poprawiają szybkość i dokładność

obliczeń pamięciowych w zakresie 100. Popularyzacja wyżej wymienionych gier matematycznych.

Koło historyczne z elementami historii sztuki

Cel: rozwijanie zainteresowań historia i historia sztuki.

Efekty: udział w konkursach historycznych, przygotowywanie wystawy i gazetek

Eduscience

Cel: nauka poprzez eksperymenty

Efekty: uczniowie potrafią stawiać hipotezy, prowadzić obserwacje i wnioskować

Zajęcia humanistyczne w klasach młodszych

Cel: kształcenie poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej, językowej oraz umiejętności

czytania ze zrozumieniem, posługiwania się słownikami. Ćwiczenia w poprawnym komponowaniu prac pisemnych, pisanie swobodnych tekstów, przygotowanie autorskich przedstawień.

Efekty: poprawniejsze komponowanie prac pisemnych i rozwiązywanie testów czytania ze

zrozumieniem, znajomość zasad ortograficznych, osiągnięcia w konkursach.

 

PRZYGODA W PLENERZE I NIE TYLKO…

Uczniowie klas I-III raz w tygodniu, klas IV-VI raz w miesiącu wyruszają w nieznaną przygodę w plenerze. W tym czasie będą penetrować  pobliską łąkę, las w celu spotkania, zobaczenia, obejrzenia różnych ciekawych rzeczy. Temat wyprawy związany jest z aktualna tematyką realizowanego programu nauczania. Podczas wyprawy dzieci pracować będą z wykorzystaniem fiszki poszukującej, poszukiwać będą informacji w różnych źródłach oraz nauczą się je przetwarzać i wykorzystywać w dalszej pracy.

 

PUNKT ODRABIANIA LEKCJI

(w ramach świetlicy opiekuńczo-wychowawczej tzw. środowiskowej)

Cel: pomoc uczniom w odrabianiu prac domowych, zrozumienia słabo opanowanych treści

(tematów), nauce czytania, tabliczce mnożenia.

Efekty: uczniowie dokładnie odrabiają prace domowe. Wyrabiają w sobie obowiązkowość, systematyczność. Rozwijają umiejętności konieczne w nauce: czytanie, pisanie, liczenie. Dzieci są przygotowane do zajęć, mają odrobione lekcje, utrwalają materiał z lekcji.

 

TABLICA INTERAKTYWNA

W ubiegłym roku  w klasie językowej pojawiła się tablica interaktywna. Uzyskała wielkie zainteresowanie i pozytywną opinię wśród uczniów naszej szkoły. Dzięki niej rozwijają swoją wiedzę z języka angielskiego. W ciągu jednej lekcji ćwiczą zarówno gramatykę, słuchanie, jak i czytanie. Zadania, które wykonują na tablicy interaktywnej często nie są łatwe, lecz szybko udaje się je zrozumieć i rozwiązać. Poprzez zabawę dzieci mogą wiele się nauczyć, poznać nowe słownictwo i przygotować się na czekające nas testy gimnazjalne. Jest ona świetnym sposobem na powtarzanie wiadomości. Uczniowie lepiej rozumieją nowe tematy i chętnie uczestniczą w zajęciach. Jest ona świetną formą nauki, a rozwiązywaniu zadań często towarzyszą pozytywne emocje.

Tablica wykorzystywana jest również na takich przedmiotach jak język polski, historia, matematyka, przyroda.


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: niedziela, 19 maja 2024r. r., 140 dzień roku.

Imieniny: Iwa, Piotra, Celestyna

Wschód słońca: 03:53
Zachód słońca: 19:37

Gdy wszyscy szukają krzeseł, lepiej usiąść na podłodze.

- Przysłowie perskie

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz
Miniaturka

,,NA MARCHEWKI URODZINY, WSZYSTKIE ZESZŁY SIĘ JARZYNY…”

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Hobby naszych najbliższych jako sposób na nudę

16 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Święto pieczonego ziemniaka

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Takie chwile, niech trwają jeszcze …

42 zdjęcia
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2024

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament