Strona główna       |        Napisz do nas

Tutaj jesteś: strona główna  |   Współpraca z zagranicą

Na początku grudnia nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu eTwinning ze szkołami w Hiszpanii i Grecji. Celem przedsięwzięcia było przybliżenie zagranicznym szkołom tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych danego kraju. Uczniowie klasy V z ogromnym zapałem przystąpili do pracy. Przygotowali plakat przedstawiający zwyczaje, tradycje, potrawy i ciekawostki dotyczące Świąt Bożego Narodzenia w Polsce. Wykonali kartki bożonarodzeniowe i zredagowali życzenia w języku angielskim. Aby nasi zagraniczni przyjaciele poczuli prawdziwą magię Świąt, zadbali również o tradycyjne polskie słodycze. Jak to opisują nauczyciele z partnerskich szkół, radość z otrzymanych przesyłek była ogromna. Cieszymy (...)
Nasza szkoła od wielu lat prowadzi korespondencję ze szkołą meksykańską. Uczniowie klasy VI przygotowują listy Freinetowskie w postaci plakatów, albumów, składanek a nawet nagrań CD. Tematykę listów wyznaczają aktualne wydarzenia, nadchodzące święta oraz to, co uczniom w danym czasie jest najbliższe. Dzięki tej korespondencji świat nie wydaje się tak odległy. Uczniowie poznają nie tylko kulturę, zwyczaje i tradycje Meksyku, ale również zainteresowania, styl życia i ciekawostki o swoich zagranicznych kolegach. Listy są pisane w języku angielskim, co stanowi cenne źródło w rozwijaniu kluczowych kompetencji językowych. W tym roku szkolnym uczniowie zredagowali i wysłali dwa listy (...)
Na początku marca szkoła w Moszczance przystąpiła do europejskiego projektu Etwinning. Głównym celem przedsięwzięcia było poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w różnych zakątkach Europy. W projekcie wzięło udział wiele szkół europejskich między innymi ze Szwecji, Rumunii, Włoch, Północnej Irlandii, Anglii i Polski. Uczniowie klasy IV na lekcjach plastyki wykonali kartki wielkanocne, do których zredagowali życzenia w języku angielskim i polskim. Ponadto przygotowali i nagrali krótki filmik o tematyce wielkanocnej oraz złożyli życzenia w dwóch językach pozostałym partnerom projektu. W tym samym czasie, klasa V na zajęciach komputerowych (...)
“POZNAJMY SIĘ” to kolejny projekt realizowany z partnerami z Hiszpanii i Grecji z udziałem klasy V. Na początku marca wymieniliśmy się prezentacjami o swoich krajach i miejscach zamieszkania. Uczniowie mogli poznać, gdzie mieszkają ich zagraniczni przyjaciele. Dzieci świetnie radziły sobie ze zrozumieniem zawartych w prezentacjach informacji pisanych w języku angielskim. Kolejne zadanie polegało na zaprojektowaniu i wykonaniu tzw.personal page.Personal pageto prywatna strona z wybranymi informacjami o sobie, opatrzona ilustracjami i zdjęciami. Wykonując to zadanie, uczniowie wykorzystali dostępne programy komputerowe. Efekt końcowy był imponujący. Drogą elektroniczną wysłano do szkół (...)
Europejski Project “April 23 International Children`s Day Cards Exchange” był realizowany w kwietniu w ramach programu eTwinning. Uczniowie klasy VI przystąpili do tego przedsięwzięcia wraz ze swoimi rówieśnikami z innych krajów Europy m.in. z Turcji, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Serbii. Tytuł i czas realizacji projektu wywołał wśród uczniów nieco konsternacji, ponieważ Dzień Dziecka obchodzony jest w Polsce w czerwcu. Ta niepewność sprawiła, że uczniowie sięgnęli do Internetu, by poszukać informacji o obchodach tego święta w innych krajach europejskich. W ten oto sposób dowiedzieli się, że niektóre kraje celebrują to święto 23 kwietnia. Głównym (...)
W kwietniu klasa IV i V nawiązała kontakt z rówieśnikami z dwóch szkół: z Turcji oraz Włoch. Założeniem przedsięwzięcia było szlifowanie języka angielskiego poprzez indywidualną korespondencję. Na początku współpracy każdy z uczniów wybrał swojego bliźniaka korespondencyjnego i w pierwszym liście opisał swoją osobę, rodzinę, upodobania i ciekawostki dotyczące najbliższego środowiska. Do listów dzieci dołączyły rysunki, zdjęcia, a nawet drobne upominki. Już po otrzymaniu pierwszej korespondencji uczestnicy projektu odkryli, że język, którego uczą się w szkole daje wiele możliwości. Od włoskich kolegów dowiedzieli się, że Ci mieszkają w dwóch (...)
Od pewnego czasu projekty eTwinning na dobre zagościły w edukacji językowej naszej szkoły. W tym roku, również nie mogło zabraknąć przedsięwzięcia promującego współpracę szkół w Europie. W marcu nasza szkoła przystąpiła do projektu „Easter in UK and Poland”. W programie uczestniczyła klasa II naszej szkoły oraz ich rówieśnicy ze szkoły w Chelmsford z Anglii. Celem projektu było upowszechnianie tradycji i zwyczajów wielkanocnych naszych krajów, poszerzenie słownictwa związanego z Wielkanocą oraz rozwijanie kompetencji językowych. Wspólnie z naszym partnerem ustaliliśmy zadania związane z tym projektem. Uczniowie (...)
Tradycyjnie, w roku szkolnym 2016/2017 klasa VI przystąpiła do realizacji projektu wymiany korespondencji listowej ze szkołą z Meksyku. Głównym celem tej współpracy zagranicznej jest rozwijanie i doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Pisząc listy, uczniowie wymieniają informacje, zdjęcia i ciekawostki dotyczące życia codziennego, geografii, kulturyi zwyczajów w swoich krajach. W pierwszych listach, uczniowie starali się poznać i przedstawić swoje zainteresowania i ciekawostki dotyczące życia rodzinnego i szkolnego. W kolejnych korespondencjach opisywali najciekawsze miejsca obu krajów oraz (...)
Nasza szkoła od wielu lat prowadzi współpracę ze szkołami z zagranicy, co pozwala uczniom doskonalić umiejętności językowe na autentycznych materiałach oraz kształtować postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur. Od dwóch lat uczniowie klasy V i VI korespondują z rówieśnikami ze szkoły podstawowej z Lateriny z Włoch. W podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego czytamy, iż uczniowie w ramach sprawności pisania powinni umieć napisać krótki list o sobie i swoich zainteresowaniach. Żadnego listu do wyimaginowanej postaci nie może porównać z listem kierowanym do prawdziwej osoby. Uczniowie są bardzo podekscytowani otrzymywaniem (...)
W lutym uczniowie klasy VI przystąpili do realizacji projektu „CALENDARS CUSTOMS AND TRADITIONS” w ramach międzynarodowego programu eTwinning. Projekt prowadzony był od lutego do czerwca ze szkołami ze Słowacji, Serbii, Rumunii, Republiki Macedonii i Turcji. Ideą przewodnią tego przedsięwzięcia było poznanie tradycji i obrzędów krajów partnerskich z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-technologicznych. Projekt realizowany był na zajęciach języka angielskiego i zajęciach informatycznych. Pod czujnym okiem nauczycieli uczniowie przygotowywali kolejne kartki wirtualnego kalendarza, na których prezentowali tradycje i obrzędy swojego kraju, regionu i miejscowości. Nie mogło zabraknąć (...)
„Let`s Celebrate Birthday” to projekt językowy realizowany w ramach międzynarodowego programu eTwinning. W projekcie biorą udział uczniowie klasy II i IV naszej szkoły oraz ich rówieśnicy z innych krajów europejskich tj. z Rumunii, Słowacji, Republiki Czeskiej, Włoch, Grecji, Bułgarii, Portugalii, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz Ukrainy. Celem przedsięwzięcia jest przybliżenie zwyczajów i tradycji urodzinowych każdego kraju. Projekt jest realizowany przez cały rok szkolny 2017/2018 i obejmuje wiele ciekawych działań. W październiku każda ze szkół przygotowała prezentację uczestników, dzięki temu uczniowie mogli wirtualnie poznać swoich zagranicznych kolegów (...)
Z przyjemnością pragnę poinformować, iż w listopadzie i grudniu uczniowie klas II i III wraz z uczniami z Hiszpanii realizowali projekt świąteczny „Christmas Cards Exchange”. Celem projektu było przygotowanie kartek świątecznych i wysłanie ich do szkoły partnerskiej. Uczniowie z zapałem i ogromnym zaangażowaniem przystąpili do wykonania tego zadania. Technika wykonania prac była dowolna, więc każdy mógł zaprezentować swoje zdolności artystyczne. Na kartkach pojawiły się życzenia świąteczne w języku angielskim i krótkie pozdrowienie świąteczne w języku polskim. Przedsięwzięcie to pozwoliło uczniom poznać kolegów z odległego kraju, rozwinąć ich zdolności plastyczne i językowe (...)
Rok szkolny 2018/2019 to wspaniała przygoda uczniów klasy V z rówieśnikami ze szkoły włoskiej z Lateriny. Celem współpracy było poznanie miejsca zamieszkania i codziennego życia korespondencyjnych kolegów oraz poszerzenie wiedzy na temat tradycji i kultury kraju z którego pochodzą. Poprzez wymianę korespondencji uczniowie doskonalili umiejętność pisania i czytania w języku angielskim, poszerzali słownictwo i uczyli się gramatyki w oparciu o autentyczne teksty. Pod koniec września każdy uczeń poznał imię i nazwisko swojego korespondencyjnego przyjaciela. W pierwszych listach uczniowie przedstawiali się, opisywali miejsce zamieszkania, wygląd, swoją rodzinę oraz (...)
W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klasy VII w ramach międzynarodowej akcji eTwinning realizowali projekt „United trough culture and tradition”. Oprócz naszej szkoły partnerami w projekcie były szkoły z Rumunii, Grecji i Turcji. Przedsięwzięcie miało na celu pokazanie, jak ważną rolę pełni tradycja i kultura w każdym z krajów partnerskich. Wykorzystując nowoczesne technologie informacyjno–komunikacyjne uczniowie rozwijali kluczowe kompetencje językowe. Pierwsze rozmowy dotyczące kształtu tego projektu koordynatorzy przeprowadzili na początku roku szkolnego. Efektem tych rozmów było opracowanie działań na rok szkolny 2018/2019. Od października 2018 r. do maja 2019 (...)

Skok do góry

WebinspiracjeAdmnistracja serwerowa i utrzymanie serwisu
Webinspiracje - Agencja Internaktywna - Stanisław Stadnicki
Licznik odwiedzin: 4190213